Magia w domu

Wcześniej pisałam o Feng shui, a teraz chciałabym napisać coś o magii jaką możemy stosować sami w domu. Może tego nie widzimy, ale magia jest wokół nas i w nas. Chcąc mieć szczęście w domu, a co najważniejsze, zatrzymać je, musimy wykonać kilka drobnych magicznych sztuczek.

Bardzo istotną rzeczą prowadzącą do naszego domu są drzwi i to od nich chciałabym zacząć. Drzwi są zarówno wejściem, jak i wyjściem z domu. W niektórych kulturach stanowią bramę do innych światów. Dlatego spełniają jakby funkcję obronną i nie pozwalają wtargnąć złu do domu.
Istnieje wiele obrzędów, które mają chronić przed wtargnięciem złych osób do domu.

Kiedyś widziałam w pewnej wsi jak ludzie na swoich drzwiach wejściowych mieli pozawieszane wieńce z liści i cierni. Zastanawiałam się czemu to miało służyć? Dopiero po pewnym czasie dowiedziałam się od pewnej Starowinki, że wieniec ten miał charakter ochronny i miał odpędzać negatywne energie. Dowiedziałam się także, że wystarczy na drzwiach wejściowych narysować koło białą kredą i duchy nie mają do naszego domu wejścia.
Innym popularnym obrzędem było umieszczenie dwóch skrzyżowanych igieł pod wycieraczką lub umieszczanie na wprost wejścia lustra i wówczas osoba, która miała wobec nas złe intencje nie wchodziła lub jeśli nawet weszła - nie mogła nam nic zrobić.

Jak natomiast sprowadzić do domu pieniądze i miłość - napiszę następnym razem.